DECIZIE nr.2/1
din 26 mai 2015
Cu privire la acţiunile de pregătire a
instituţiilor de învăţămînt pentru activitate
în noul an de studii 2015-2016
În temeiul prevederilor art. 43,46 a Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, Legii nr. 338-XIII din 15 decembrie 1994 privind drepturile copilului, Codului educației al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014, în scopul asigurării condiţiilor pentru buna funcţionare a instituţiilor de învăţămînt pentru activitate în noul an de studii 2015-2016, examinînd informaţia prezentată de către Direcţia învăţămînt, avînd în vedere avizul comisiei consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
DECIZIE nr.2/2
din 26 mai 2015
Despre derularea executării Deciziei Consiliului
raional nr. 1/2 din 31 martie 2015 „Cu privire la
organizarea odihnei elevilor în sezonul estival 2015”
În temeiul art. 43,46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală, cu modificările ulterioare, Codului educației al Republicii Moldova nr. 152 din 17 iulie 2014, Legii nr. 338-XIII din 15 decembrie 1994 privind drepturile copilului, Hotărîrii Guvernului nr.257 din 15 mai 2015 ”Cu privire la organizarea odihnei de vară pentru copii și adolescenți în sezonul estival 2015”, Hotărîrii Guvernului nr.334 din 23 aprilie 2009 ,,Cu privire la aprobarea Regulamentului de funcționare a taberelor de odihnă și întremare a sănătății copiilor și adolescenților”, examinînd informaţia despre executarea deciziei nominalizate, avînd avizul comisiei consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
1. Se ia act de informaţia prezentată de şeful Direcţiei învăţămînt (I. Certan) referitor la executarea Deciziei Consiliului raional 1/2 din 31 martie 2015 „Cu privire la organizarea odihnei elevilor în sezonul estival 2015”;
2. Se pune în sarcina Direcţiei învăţămînt (I. Certan):
3. Direcţia învăţămînt (I. Certan) în comun acord cu Direcţia finanţe (V. Manoli), Direcția agricultură, dezvoltare economică și a teritoriului (N. Sîrbu) și în colaborare cu Centrul de Sănătate Publică Străşeni (I. Ciochină), Inspectoratul de Poliţie Străşeni (P. Scoarță), să întreprindă acţiuni urgente întru executarea integrală a Deciziei Consiliului raional 1/2 din 31 martie 2015 ,,Cu privire la organizarea odinei elevilor în sezonul estival 2015”;
4. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii vicepreşedintele raionului (S. Nicula).
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
Cu privire la realizarea Programului teritorial
de combatere a hepatitelor virale B,C și D
pentru anii 2012-2016 și a Programului
raional de control şi profilaxie a tuberculozei
pentru anii 2011-2015.
În temeiul prevederilor art.43, 46 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, Legii nr. 10-XVI din 3 februarie 2009 privind supravegherea de stat a sănătăţii publice, Deciziei nr. 2/39 din 30 mai 2012 ”Cu privire la aprobarea Programului teritorial de combatere a hepatitelor virale B, C, D pentru anii 2012-2016”, Deciziei nr. 3/12 din 27 mai 2011 ”Cu privire la aprobarea Programului raional de control şi profilaxie a tuberculozei pentru anii 2011-2015”, examinând notele informative, avînd în vedere avizul comisiei consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
1. Se ia act de informaţiile prezentate de medicul şef al Centrului de Sănătate Publică Străşeni (I. Ciochină) privind realizarea Programului teritorial de combatere a hepatitelor virale B, C, D pentru anii 2012-2016 și directorul Instituției Medico-Sanitare Publice Spitalul raional Strășeni (A. Tuchila) privind realizarea Programului raional de control şi profilaxie a tuberculozei pentru anii 2011-2015.
2. Se pune în sarcina preşedintelui raionului, în comun cu directorul IMSP Spitalul raional Străşeni (A. Tuchila) procurarea unui incinerator ecologic pentru neutralizarea deşeurilor medicale periculoase.
3. Se pune în sarcina preşedintelui raionului să finanţeze activităţile de promovare a modului sănătos de viaţă şi a măsurilor de prevenţie a hepatitelor virale și de profilaxie a tuberculozei.
4. Se recomandă primarilor din raion:
- să examineze la ședințele consulilor locale chestiunea privind
executarea Programul raional de control şi profilaxie a tuberculozei
pentru anii 2011-2015 , cu invitarea specialiștilor din raion;
- să acorde ajutor material bolnavilor de TBC pe parcursul tratamentului și
membrilor familiilor din focarele social vulnerabile;
- să contribui la deplasarea persanelor din grupul de risc la controlul MRF
s - au la consultația medicului ftiziatru a persoanelor social vulnerabile.
5 . Șefi instituțiilor medico-sanitare publice centre de sănătate:
- să elaboreze listele persoanelor din grupele de risc conform situației
epidemice din localitatea dată;
- să asigure izolarea tuturor copiilor din focarele de TBC în centrele de
recuperare Tîrnova și Cornești, conform propunerilor medicului
ftiziopulmonolog;
6. Direcția asistență socială și protecție familiei să acorde ajutor material bolnavilor de TBC pe parcursul tratamentului și membrilor familiilor social vulnerabile din focare.
7. Se pune în sarcina IMSP Spitalul Raional Strășeni, Centrului de Sănătate Publică Strășeni monitorizarea realizării Programului teritorial de combatere a hepatitelor virale B, C, D pentru anii 2012-2016, Programului raional de control și profilaxie a tuberculozei şi prezentarea informaţiei către luna mai 2016.
8. Controlul executării prezentei decizii se pune în seama vicepreședintelui raionului responsabil de domeniul sănătății.
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
DECIZIE nr.2/4
din 26 mai 2015
Cu privire la derularea executării deciziilor
Consiliului raional adoptate în trimestrul I, 2015
În conformitate cu prevederile Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, în scopul eficientizării executării prevederilor deciziilor Consiliului raional, examinînd nota informativă prezentată de Secţia administraţie publică, avînd avizele comisiilor consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
DECIZIE nr.2/5
din 26 mai 2015
Cu privire la realizarea Programului de dezvoltare
social-economică a raionului Strășeni pentru
anii 2012-2015
În temeiul art. 43 alin. (1) lit. j), 46 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, în contextul celor menționate în Raport și în scopul realizării în continuare a Programului de dezvoltare social-economică a raionului Strășeni pentru anii 2012-2015, avîd în vedere avizele comisiilor consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
DECIZIE nr.2/6
din 26 mai 2015
Cu privire la corelarea bugetului
raional pe anul 2015
În conformitate cu prevederile art. 43, 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare art. 23 al Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare şi Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr.72 din 12 aprilie 2015, avînd avizele comisiilor consultative de specialitate, Consiliul raional decide:
1. Se aprobă modificările şi completările în decizia Consiliului raional nr. 5/10 din 12 decembrie 2014, „Cu privire la aprobarea bugetului raional pe anul 2015”, după cum urmează:
- după punctul 12 se completează cu un nou punct cu numărul 13 cu următorul conţinut „Se constituie Fondul pentru educaţia incluzivă în mărime de 1735,0 mii lei, ceea ce constituie 2% din volumul transferurilor categoriale, calculate în baza formulei de finanţare a instituţiilor de învăţămînt.”
- Punctele 13, 14, 15, 16, 17,18 vor deveni punctele 14, 15, 16, 17, 18, 19;
- Anexa nr. 1 „Veniturile bugetului raionului pe anul 2015” se substituie cu anexa nr.1 cu un nou conţinut.
- Anexa nr. 2 „Veniturile bugetului raional pe anul 2015” se substituie cu anexa nr. 2 cu un nou conţinut.
- Anexa nr. 3 „Efectivul limită al statelor de personal şi de cheltuieli din instituţiile publice finanţate de la bugetul raional” se substituie cu anexa nr.3 cu un nou conţinut;
- Anexa nr. 5 „Limitele numărului de personal din instituţiile publice finanţate din mijloace speciale ale bugetului raional” se substituie cu anexa nr. 5 cu un nou conţinut.
2. Se numeşte responsabil pentru executarea prevederilor prezentei decizii șeful Direcţiei finanţe (V. Manoli).
3. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii preşedintele raionului (P. Voloşciuc).
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
DECIZIE nr. 2/7
din 26 mai 2015
Cu privire la acordarea indemnizaţiei unice
aleşilor locali raionali la expirarea mandatului
În temeiul art. 2, 25, ale Legii nr. 768 din 02 februarie 2000 privind statutul alesului local, cu modificările ulterioare, art. 46 al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, avînd în vedere avizele comisiilor consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
1. Se acordă la expirarea mandatului, indemnizaţia unică egală cu salariul mediu lunar pe economia naţională pentru anul 2014 (4172 lei) fiecărui ales local raional, care a activat cel puţin doi ani în această calitate, după cum urmează:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Se alocă Aparatului președintelui raionului 190,0 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2015, pentru achitarea indemnizației unice aleșilor locali raionali.
3. Se pune în sarcina contabilului-şef al Aparatului preşedintelui (E. Robu) executarea prevederilor prezentei decizii şi actelor normative în vigoare.
4. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii şeful Direcţiei finanţe (V. Manoli).
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
DECIZIE nr.2/9
din 26 mai 2015
Cu privire la rectificarea bugetului raional
În conformitate cu prevederile art. 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală cu modificările ulterioare şi art. 26 al Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare, avînd avizele comisiilor consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
1. Se majorează cu 155,8 mii lei Fondul pentru educaţia incluzivă pe anul 2015 din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, mijloace neutilizate în anul 2014.
2. Se alocă Direcţiei finanţe 10,0 mii lei din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru reparaţia automobilului de serviciu.
3. Se alocă Centrul Militar Teritorial Strășeni 100,0 mii lei din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru efectuarea lucrărilor de reparaţie ale acoperişului garajului şi depozitelor.
4. Se majorează cu 17,7 mii lei Componenta raională pentru anul 2015 din contul mijloacelor financiare neutilizate de către Gimnaziul Grebleşti în anul 2014 şi care au rămas în sold la situaţia din 01 ianuarie 2015.
5. Se alocă Aparatului preşedintelui raionului 52,8 mii lei din contul mijloacelor constituite, în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru organizarea și desfășurarea evenimentului ”Totalizarea activităţii Consiliului raional pentru anii 2011-2015”, conform devizului anexat.
6. Se alocă 3,0 mii lei Aparatului preşedintelui raionului, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru procurarea clorurii de var şi a echipamentului care va fi utilizat în caz de apariţie a intoxicaţiilor alimentare acute a populaţiei.
7. Se alocă 40,0 mii lei Aparatului preşedintelui raionului, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru achitarea serviciilor de broker garantare.
8. Se majorează cu 200,0 mii lei planul pe taxa de înmatriculare a autovehiculelor în Republica Moldova şi se direcţionează Aparatului președintelui raionului pentru reparaţia unei porţiuni de drum în satul Micăuţi.
9. Se alocă 103,0 mii lei Instituției Medico-Sanitare Publice Spitalului raional Străşeni din contul mijloacelor prevăzute centralizat în bugetul raional la compartimentul „Ocrotirea sănătăţii”, pentru reparaţia blocului pediatric.
10. Se alocă 120,0 mii lei Şcolii auxiliare pentru copii cu deficienţe mintale or. Străşeni, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, în scopul efectuării lucrărilor de reparaţie pentru buna funcţionare a taberei „Stejărel”.
11. Se alocă 80,0 mii lei Instituției Medico-Sanitară Publică Centrului de Sănătate Străşeni din mijloacele prevăzute centralizat în bugetul raional la compartimentul „Ocrotirea sănătăţii” pentru îngrădirea teritoriului instituţiei.
12. Se majorează cu 100,0 mii lei planul pe taxa de înmatriculare a autovehiculelor în Republica Moldova și se direcționează Primăriei Dolna pentru reparația unui sector de drum din localitate.
13. Se majorează cu 100,0 mii lei planul pe taxa de înmatriculare a autovehiculelor în Republica Moldova şi se direcţionează Aparatului președintelui raionului pentru reparaţia unei porţiuni de drum, strada Satul Vechi, satul Lozova.
14. Se majorează cu 100,0 mii lei planul pe taxa de înmatriculare a autovehiculelor în Republica Moldova şi se direcţionează Aparatului președintelui raionului pentru reparaţia unei porţiuni de drum în satul Rădeni.
15. Se alocă Aparatului președintelui raionului 134,7 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, inclusiv:
- 34,0 mii lei pentru echiparea cu uniforme de serviciu a colaboratorilor de poliție;
- 36,0 mii lei pentru reparația unei porțiuni de drum, str. Caraciobanu, or. Strășeni;
- 13,7 mii lei pentru construcția punctului de trecere peste Calea ferată;
- 20,0 mii lei contribuția Consiliului raional pentru participarea la studiile de calificare a măieștrilor în sport din raion în Koreia;
- 15,0 mii lei pentru procurarea sistemului acustic pentru Asociația pentru educație “Neumanist”;
- 10,0 mii lei pentru achitarea datoriilor la resursele energetice a Centrului de protecție socială a copiilor orfani din familiile defavorizate și a bătrînilor singuratici “Prometeu”;
- 3,0 mii lei pentru menționarea elevei Nichita Anastasia (or. Strășeni) pentru performanțe obținute în domeniul sportului;
- 3,0 mii lei pentru menționarea elevei Drăguțan Mariana (or. Strășeni) pentru performanțe obținute în domeniul sportului.
16. Se alocă 20,0 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, Primăriei Greblești pentru procurarea unui topogan pentru terenul de jocuri pentru copii.
17. Se alocă 160,0 mii lei, din contul mijloacelor constituite, în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, Liceului Teoretic“ Ion Vatamanu”pentru reparația fațadei căminului școlar.
18. Se alocă 250,0 mii lei, din contul mijloacelor constituite, în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, Liceului Teoretic „ M. Eminescu” pentru finisarea lucrărilor de reparație a sălii de sporturi.
19. Se alocă Aparatului președintelui raionului 36,6 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru menționarea cu un salariu lunar, pentru eficiența activității și spiritului de inițiativă în pregătirea și desfășurarea ședințelor consiliului raional în perioada 2011-2015, a secretarului Consiliului raional, șefului Direcției finanțe, șefului Direcției învățămînt, șefului Direcției agricultură, dezvoltare economică și a teritoriului, șefului Direcției asistență socială și protecție a familiei, șefului Secției cultură,turism, tineret și sport, șefului Serviciului relații funciare și cadastru.
20. Se numesc responsabili pentru executarea prevederilor prezentei decizii vicepreşedintele raionului (S. Nicula), şeful Direcţiei finanţe (V. Manoli), șeful Direcției învățămînt (Iu. Certan), contabilul-șef al Aparatului președintelui raionului (E. Robu).
21. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii preşedintele raionului (P. Voloşciuc).
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Se
DECIZIE nr. 2/11
din 26 mai 2015
Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului
raional nr. 1/33 din 31 martie 2015
În conformitate cu prevederile art. 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, art. 13 al Legii nr. 317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu modificările ulterioare, art. 26 al Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare, avînd în vedere avizele comisiilor consultative de specialitate, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă unele modificări în Decizia Consiliului raional nr. 1/33 din 31 martie 2015 „Cu privire la rectificarea bugetului raional”, după cum urmează:
- conținutul punctului 57 „Se alocă Aparatului preşedintelui raionului 54,1 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru procurarea materialelor de construcţie necesare pentru lichidarea consecinţelor situaţiei excepţionale epidemice în satul Drăguşeni” se substituie cu următorul conținut ” Se alocă Primăriei Rădeni 54,1 mii lei din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru efectuarea lucrărilor de reparaţie a fîntînilor din satul Drăguşeni, în scopul lichidării consecinţelor situaţiei excepţionale”.
- conținutul punctului 60 „Se alocă Aparatului preşedintelui 200,0 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, pentru finisarea lucrărilor de reparaţii a străzii Gagarin, or. Străşeni”, se substituie cu conținutul „Se alocă Aparatului preşedintelui 200,0 mii lei, din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014, inclusiv 100,0 mii lei pentru achitarea datoriei la lucrările de reparaţii din anul 2014 şi 100,0 mii lei pentru finisarea lucrărilor de reparaţii a străzii Gagarin, or. Străşeni”.
2. Se numeşte responsabil pentru executarea prevederilor prezentei decizii şeful Direcţiei finanţe (V. Manoli) .
3. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii preşedintele raionului (P. Voloşciuc).
Preşedinte al şedinţei, Liudmila CUBE
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
cretar al Consiliului raional, Nina RUSU