La data de 04 august 2016, în sala de ședințe a Consiliului raional Strășeni a avut loc o ședință de lucru organizată în colaborare cu Inspectoratul Fiscal de Stat pe raionul Strășeni, la care au fost prezenți: președintele raionului, dl Mihail Popa, reprezentanți ai Inspectoratului Fiscal de Stat pe raionul Strășeni, dl Ion Pruteanu, dl Nicolae Tabacari, dl Sergiu Nicula, dl Andrei Grosu, Secția Situații Excepționale Strășeni, dl Denis Roșca, autorul ,,Cărții de aur a Basarabiei și a Republicii Moldova, primari și specialiștii în domeniul fiscal și funciar din primării.
Dl Mihail Popa a prezentat agenda ședinței subliniind în același timp importanța acestor întruniri în scopul rezolvării diverselor întrebări care apar în activitatea de zi cu zi.
Primul subiect de pe ordinea de zi, care l-a avut ca raportor pe dl Ion Pruteanu, șeful adjunct al Inspectoratului Fiscal de Stat pe raionul Strășeni, l-a constituit efectuarea inventarierii bunurilor imobile din teritoriul administrat în contextul calculării și încasării la buget a impozitului pe bunurile imobiliare. În acest sens, dl Nicolae Tabacari a vorbit despre activitatea și componența comisiei ce urmează a fi constituită în cadrul autorităților publice locale, care va identifica și va prelua la evidență toate terenurile, construcțiile și clădirile din teritoriul administrat.
Dl Sergiu Nicula s-a referit la modul de predare a mijloacelor bănești în instituțiile financiare, la modificarea modalității de prezentare a dărilor de seamă și la introducerea unui nou tip de impozit: impozitul pe avere.
În continuare, dl Denis Roșca, a făcut o prezentare a ,,Cărții de aur a Basarabiei și a Republicii Moldova”, care reprezintă o compilație de 1800 de biografii a oamenilor de valoare de pe teritoriul țării, a realizărilor care i-au făcut remarcați la nivel mondial.
Dl Andrei Grosu, a vorbit despre desfășurarea aplicațiilor la protecția civilă în autoritățile publice locale de nivelul I și II, despre pregătirea și dotarea autorităților publice locale cu strictul necesar pentru a face față situațiilor excepționale și despre verificările care vor fi făcute în instituțiile de învățămînt începînd cu săptămîna viitoare.
Întrunirea s-a încheiat cu un șir de întrebări adresate raportorilor pe marginea problemelor abordate.
Secția administrație publică
11.11.2025